Corry Van Gorp

Meningen en suggesties betreffende het boek.

Moderator: Lidwien

Corry Van Gorp

Berichtdoor a3 » 22 jun 2017, 06:47

'k Zat daarnet even te bladeren in Hitdossier 13, zag ik daar 'Corry Van Gorp' staan. "Zie Corrie Van Gorp." Kijk ik daar bij de voetnoten, zie ik dat Zo Slank Zijn Als Je Dochter toevallig de grootste hit is van CORRY (Van Gorp dus), dankzij de blauwe blokjes. Da's ook een toevalligheid, dat juist de enige afwijkende spelling van de voornaam van Corrie Van Gorp haar d'r grootste hit heeft opgeleverd. ;)
Je kunt het ook zien op de hoes van Zo Slank Zijn Als Je Dochter, dat er 'Corry' staat en niet 'Corrie'.
Ik kan zo genieten van die typische André van Duincarnavalsteksten. Een van de leukste quotes is wel "Omdat ik alles dubbel zag, kwam ik ook dubbel aan" :lol: Dat kan toch helemaal niet? :D
a3

Re: Corry Van Gorp

Berichtdoor RonnieV » 22 jun 2017, 15:42

Het was mij ook opgevallen in het boek. Typisch dat in de Youtube-clip (te zien via dezelfde Top40.nl pagina) wel een hoesje met "Corrie van Gorp" te zien is. Zie ook bijvoorbeeld http://www.vinylplaten.com/Corrie_van_G ... 19540.html

Lijkt mij gevalletje van een door de platenmaatschappij hersteld foutje. Redactie had er m.i. ook voor kunnen kiezen om geen uitzondering te maken en alles onder "Corrie van Gorp" te rubriceren.

En over die blauwe blokjes gesproken; ben ik de enige die de getallen daarin in het boek slecht kan lezen, of moet ik dringend naar de opticien toe?
RonnieV

Re: Corry Van Gorp

Berichtdoor a3 » 23 jun 2017, 20:47

RonnieV schreef:Het was mij ook opgevallen in het boek. Typisch dat in de Youtube-clip (te zien via dezelfde Top40.nl pagina) wel een hoesje met "Corrie van Gorp" te zien is. Zie ook bijvoorbeeld http://www.vinylplaten.com/Corrie_van_Gorp/Zo_slank_zijn_als_je_dochter__19540.html
Heel goed gezien.
RonnieV schreef:Lijkt mij gevalletje van een door de platenmaatschappij hersteld foutje. Redactie had er m.i. ook voor kunnen kiezen om geen uitzondering te maken en alles onder "Corrie van Gorp" te rubriceren.
Een redactie moet altijd keuzes maken, bovendien worden lezers die bij "Corry Van Gorp" kijken, verwezen naar "Corrie Van Gorp", dat is nu juist de bedoeling. Dergelijke verwijzingen met afwijkende namen vind je doorheen het gehele hoofdregister, al is het aantal ervan beperkt.
RonnieV schreef:En over die blauwe blokjes gesproken; ben ik de enige die de getallen daarin in het boek slecht kan lezen, of moet ik dringend naar de opticien toe?
De cijfers in de blauwe blokjes zijn soms iets minder scherp (zie bv. blz. 325).
a3

Keer terug naar Het boek