Even Voorstellen...

HIer kun je vragen stellen betreffende het gebruik van het forum.

Moderator: Lidwien

Even Voorstellen...

Berichtdoor i.c.m.2613 » 01 sep 2013, 17:36

-Hoi Iedereen

Bij registratie op een forum ben ik gewend mezelf even kort voor te stellen,en dat topic ontbreekt hier ,voor zover ik het na kon gaan.

Dus bij deze!.

Ik ben Joyce, 40 jaar en kom uit Hengelo. Ik ben mijn hele leven al actief met muziek bezig. Was dat vroeger met de casette recorder de top 40 opnemen en mixen,later is dat dj in plaatselijke clubs geworden.

Muziek is mijn hobbie,en ik ben dan ook op de hoogte van erg veel muzieksoorten en artiesten.Eigenlijk is er gewoon geen echt slechte muziek. Je kan van iets niet houden omdat het je smaak niet is,maar slecht is dan weer een andere ding.

Zo denk ik erover!

Wie zijn jullie?

groeten..

Joyce
i.c.m.2613

Re: Even Voorstellen...

Berichtdoor HendrikDelmenhorst » 06 jun 2015, 13:26

Hallo iedereen,

ik ben Hendrik Ritskes, geboren in Leeuwarden en sinds 13 maart 1971 actief verzamelaar van top 40-lijstjes. Ik ben er sindsdien altijd mee bezig geweest op alle mogelijke manieren. Ik maak altijd statistieken in de vorm van jaar- en allertijdenoverzichten en houd alles in databases bij sinds ik een pc in mijn bezit heb. Al in 1970 moet ik de eerste top 40's op Veronica hebben geluisterd en sinds 1971 werd het vaste prik op de zaterdagmiddag.
Toen kocht ik nog singletjes, maar sinds ik in het bezit van Internet ben, verzamel ik de top 40-hits op cd én digitaal in mijn pc, zodat ik ook oude lijsten van een bepaalde datum zelf kan draaien. Want naast de getalletjes, waar ik ook mijn hele leven al graag mee speel, gaat het toch vooral om de muziek en wanneer bepaalde muziek erg populair was. Het meest interessante onderdeel van de hitlijsten blijft voor mij de Tipparade. De Alarmschijf is voor mij een magische schijf. Voor mij begint een hit zijn leven op de dag dat hij in de tipparade komt of zonder die lijst voor het eerst in de top 40 komt. Dat houd ik tot op de dag van vandaag bij. Sinds 2006 woon ik in Duitsland, maar de top 40 blijft voor mij nog net zo boeiend als toen ik nog in Nederland woonde. Vrijdagmiddag luister ik regelmatig naar de top 40 en op de zaterdag naar de top 40 van 1966. Goeie muziek is er altijd geweest en zal er ook altijd wel blijven. Ook spit ik graag in het verleden, sinds radio 192 met terugwerkende kracht de tipparade vanaf 2 januari 1965 in het leven heeft geroepen. Tot 31 december 1966 is die niet officieel, maar wel leuk om te kijken wat er allemaal speelde in die tijd. Vanaf januari 1967 draaide Rob Out een ongenummerde tiplijst en die gegevens kan ik helaas niet achterhalen. Maar de top 40 blijft de enig echte en langstlopende lijst, consequent zelfde lengte van 40 platen.
HendrikDelmenhorst

Keer terug naar Hoe moet ik ...?