Geen George Baker?

Misschien zie je iets waarvan je denkt "klopt dit wel, want ik denk dat het anders is".
Let op: zet je bronvermelding in je bericht!

Moderator: Lidwien

Geen George Baker?

Berichtdoor Max » 13 feb 2013, 13:07

Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst aanwezig op het forum hier, dus hallo allemaal!
Constateerde direct wel iets aparts
In de lijst artiest "langst op nummer 1" staat geen George Baker (Selection).
Nu ben ik bepaald geen fan van zijn muziek, maar ik weet gewoon simpel weg uit het hit-dossier dat hij er wel in zou horen met 3 nummer 1 hits en bijvoorbeeld niet Willem Duin, die wel regelmatig hits scoorde als (Big) Mouth, samen met Sjoukje Spijker, als duo Mouth and MacNeal, maar bv solo nooit tot een nummer 1 kwam.
Ik misgun Willem (was wel een toffe peer) geen enkele status, maar hij staat ook al samen met Sjoukje in die lijst. ;)

Groet,
Max
Max

Re: Geen George Baker?

Berichtdoor a3 » 14 feb 2013, 01:18

Dank voor je constatering, Max. We gaan het onderzoeken.
a3

Berichtdoor a3 » 14 feb 2013, 15:07

George Baker heeft weliswaar met zijn Selection enkele malen op nummer 1 in de Top 40 gestaan, dit was echter niet voldoende om de top 40-lijst "Artiest langst op nummer 1" te halen. Tel maar mee:
3 × Sing A Song Of Love
3 × Paloma Blanca
2 × Morning Sky
Hij stond in totaal dus slechts 8 weken op 1, terwijl Maggie MacNeal en Willem Duyn (als onderdeel van een duo) dat 11 weken volhielden.

Waarom wordt "Mouth & MacNeal" niet genoemd i.p.v. Maggie en Willem (die beiden solo nooit de hoogste plek bereikten)?
We zijn het met je eens dat het fraaier zou zijn als Willem en Maggie uit deze lijst zouden verdwijnen (ten gunste van hun samenwerking als het duo "Mouth & MacNeal"). Dat heeft te maken met een koppeling aan zowel duo's als solo-artiesten en een ontbrekende kolom in de tabel voor verwijzingen. Uiteraard is de wens er om dit op te lossen.
a3

Berichtdoor a3 » 18 mei 2013, 13:21

Het probleem met Maggie en Willem (die beiden solo nooit de eerste plaats in de Top 40 bereikten) is inmiddels al een tijdje opgelost, meld ik nog even voor de volledigheid.
De naam Mouth & MacNeal wordt nu wél genoemd (op nummer 38) in de lijst 'artiest langst op 1'.

Adri
a3

Keer terug naar Klopt dit wel?