Hoesjes

Veranderingen of nieuwe items op de site Top40.nl worden hier bekendgemaakt.
Ook kun je hier terecht met een vraag of een goed idee inzake de site.

Moderator: Lidwien

Hoesjes

Berichtdoor boyce447 » 11 jun 2012, 22:11

Bij veel Top 40 noteringen zijn hoesjes afgebeeld. Maar heel veel kloppen er niet. Soms is een hit uit de Top 40 een hoes afgebeeld van een verzamel CD of elpee waar het opstaat. Nee... dit is jammer. Het moet dan het hoesje zijn van het singletje of CD-singletje.

Het beste is om de verzamel hoesjes te verwijderen totdat er een singlehoesje een afbeelding beschikbaar is. Er zijn veel van die afbeeldingen op Marktplaats te vinden. Je moet dan wel tijdelijk je beveiliging van je browser uitzetten. Dan kan je bij je tijdelijke internetbestanden komen. Rechtstreeks van Marktplaats is het beveiligd. Je kunt dan niet de afbeeldingen opslaan.

Verder is het een prachtige site.
boyce447

Re: Hoesjes

Berichtdoor Lidwien » 11 jun 2012, 23:49

Hierbij wil ik iedereen ten zeerste aanraden om met beveiliging van de browser te internetten.
Immers als je de beveiliging afzet, ben je uiterst vatbaar voor virussen, spam e.d. die je hele computer
om zeep kunnen helpen.
Lidwien
Moderator

Berichtdoor boyce447 » 23 aug 2012, 10:46

Die hoesjesafbeeldingen vind ik helemaal niets. Kijk je naar Sometimes van Spargo. Daar zie een hoesje van een Duitse zangeres Lara Herrmann. Deze zangeres heeft zelfs NOOIT een notering in de Top 40 of Tipparade gehad.

Bij vele artiesten zie een hoesje van een best of elpee of cd. Het moet het SINDLEHOESJE zijn.
Het liefst zie ik de hoesjes verdwijnen omdat het rammelt van de fouten.

De grafieken zijn super. Goed overzichtelijk.
boyce447

Berichtdoor Lidwien » 23 aug 2012, 11:03

Je zou iedereen, inclusief jezelf, een groot plezier doen, door hier te melden welke hoesjes er fout zijn.
Immers dan hebben wij de mogelijkheid om de fouten op te lossen en zodoende de site nog beter te maken.
Lidwien
Moderator

Berichtdoor janf » 25 aug 2012, 07:52

De hoesjes zijn bij het opzetten van de site automatisch gegenereerd aan de hand van de titel/uitvoerenden. Bij veel nummers staan geen hoesjes, of het verkeerde hoesje. Van alle jaargangen worden de hoesjes nu bij elkaar gezocht en op de site geplaatst. Het zoeken van de juiste hoesjes is een arbeidsintensieve klus. Het zal dus wel even duren voordat ze allemaal bij elkaar verzameld zijn.

De hoesjes van de nummers in de top 40 van 2012 worden elke week netjes toegevoegd. Aan de overige jaren wordt gewerkt. We zijn bij het begin begonnen. De hoesjes van 1965 zijn gedaan. De rest volgt.

Kortom: er wordt continu gewerkt om de site volledig te maken met alle juiste informatie over de singles uit de Nederlandse Top 40.

groet,

janf
Laatst bijgewerkt door Lidwien op 25 aug 2012, 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: continue
janf

Berichtdoor AVEart » 30 aug 2012, 18:15

ik heb even gekeken bij week 1 - 1965 ,
erg leuk al die originele hoesjes :)
, ik heb wel een kleine twijfel dat de adamo hoes een belgische is , de nederlandse heeft een "bovema label hoes" , van de kinks heb ik een blauwe enveloppe hoes (maar het zal nog wel vaker voorkomen dat er meerdere hoezen van eenzelfde notering zijn)
groetjes angela
AVEart

Berichtdoor AVEart » 31 aug 2012, 17:46

ik heb nog een paar hoesjes gevonden die eigenlijk een ' platenlabel hoesje ' zouden moeten zijn
freddie & the dreamers - I understand / manfred mann - sha la la / georgie fame - yeh yeh / drifters - saturday night at the movies
de single 'diana ross - come see about me' heeft nog een lp-hoes afbeelding
AVEart

Keer terug naar Nieuws, vragen en suggesties betreffende de site Top40.nl