per week ipv dag

Veranderingen of nieuwe items op de site Top40.nl worden hier bekendgemaakt.
Ook kun je hier terecht met een vraag of een goed idee inzake de site.

Moderator: Lidwien

per week ipv dag

Berichtdoor Rigo » 29 mei 2012, 14:21

Het lijkt mij veel handiger als het zoeken door de oude lijsten per week gebeurt ipv per dag. Nu moet ik voor elke week een datum min of meer gokken. Geldt ook voor het gaan van week naar week (je weet immers niet welke dag van de week een bepaalde datum in het verleden is). De top40 is een per week geldende lijst dus het zou mij logischer lijken het zoeken dan ook per week te organiseren.
Rigo

Re: per week ipv dag

Berichtdoor Lidwien » 29 mei 2012, 19:10

Juist doordat de weeknummering van de Top 40 niet altijd gelijk loopt met de kalenderweeknummering levert zoeken op week een nieuw probleem op.
Vandaar dat je kunt zoeken op datum, waarbij je dan soms net in de verkeerde week zit.
Lidwien
Moderator

Berichtdoor ferencmultiplace » 21 jun 2012, 14:29

Ik vind dat wel leuk, dat je per dag kunt bekijken. Als er een bepaalde datum is waar je een herinnering aan hebt, dan kun je de laatst uitgebrachte lijst bekijken van de week wanneer de datum plaats vond. Super.
ferencmultiplace

Berichtdoor jelzin » 02 jul 2012, 07:50

[quote="Lidwien"]Juist doordat de weeknummering van de Top 40 niet altijd gelijk loopt met de kalenderweeknummering levert zoeken op week een nieuw probleem op.
Vandaar dat je kunt zoeken op datum, waarbij je dan soms net in de verkeerde week zit.

Deze manier van datum kiezen is ook gewoon heel lastig omdat je niet kunt zien wanneer een nieuwe lijst begint (het is gewoon gokken of je moet iedere keer gaan rekenen).

Het was slimmer geweest om aan die zijkant een maand kalendertje te maken met daarboven een mogelijkheid om een jaar (en een maand) voor of achteruit te kunnen springen (desnoods via een dropdown-lijst het jaartal kiezen) en in de kalender de daterings dagen van de top40 lijst (volgens mij is dat altijd zaterdag geweest) even donker omrand aangeven (en aanklikbaar maken!).

Omzeil je alle moeilijkheden met weeknummers en het is voor iedereen duidelijk dat je de lijst van die week ziet en wat de lijst van de volgende (of vorige week) is (je zou zelfs nog de week waar de getoonde lijst betrekking op heeft in die kalender kunnen markeren).

Groeten,

Johan
jelzin

Berichtdoor rigio » 14 jul 2012, 18:52

Ik ben het helemaal met Johan eens
rigio

Keer terug naar Nieuws, vragen en suggesties betreffende de site Top40.nl