Songwiki: wijziging bij invullen Trivia

Veranderingen of nieuwe items op de site Top40.nl worden hier bekendgemaakt.
Ook kun je hier terecht met een vraag of een goed idee inzake de site.

Moderator: Lidwien

Songwiki: wijziging bij invullen Trivia

Berichtdoor a3 » 25 feb 2013, 16:50

Bij de Trivia in de songwiki's is enkele dagen geleden iets aangepast op de Top 40-site.

In de Trivia is het mogelijk om met bepaalde tags te werken om de tekstinhoud op te maken, net als in de Songstory.
Een overgang naar een nieuwe regel (newline) kon voorheen in de Trivia alleen bereikt worden d.m.v. de tag "<br />", terwijl dit in de Songstory ook met een ENTER (op je toetsenbord) bereikt kon worden.

Dit is nu gelijkgetrokken. Dus:

Een ENTER zorgt vanaf nu (voortaan) ook voor een regelovergang (newline) in de opmaak van de Trivia. Je hoeft dus geen <br /> meer te gebruiken, want dat doet die ENTER-toets al.

Een regelovergang in de Trivia is voortaan ook een regelovergang (newline) in de opmaak.
Een lege regel in de Trivia is voortaan daadwerkelijk een lege regel in de opmaak.
a3

Re: Songwiki: wijziging bij invullen Trivia

Berichtdoor ragga2012 » 26 feb 2013, 15:58

hoe kan ik een plaatje wijzigen.
Bij black uhuru- what is life en Great train robbery staat niet de single hoesjes in trivia, maar de album hoes.

gr edwin
ragga2012

Berichtdoor a3 » 26 feb 2013, 17:40

@edwin: Afbeeldingen kunnen alleen door de bevoegde Top 40-ambassadeurs gewijzigd/toegevoegd worden.
Indien je aangeeft om welke hoes het gaat en waar de juiste (Nederlandse) hoes is te vinden, dan kan dat vervolgens uitgevoerd worden. Bekende bronsites daarbij zijn o.a. [url]http://discogs.com[/url] en [url]http://45cat.com[/url].
Misschien heb je al bemerkt dat de actuele lijsten wél voorzien zijn/worden van hoezen en dat in oudere lijsten nog veel hoezen ontbreken. Aan de completering daarvan wordt voortdurend gewerkt.

De door jou genoemde hoezen van Black Uhuru zijn inmiddels vervangen door de juiste, dank! :)

Adri
a3

Berichtdoor ragga2012 » 28 feb 2013, 15:32

dank je voor de wijzigingen

gr edwin
ragga2012

Berichtdoor hiphophater » 13 maart 2013, 13:13

Mijn probleem met de Songwiki is dat ik onlangs wat informatie probeerde toe te voegen, maar toen ik een dag later keek bleek deze informatie helemaal niet (meer) bij de betreffende nummers te staan. Vaag.
hiphophater

Berichtdoor a3 » 13 maart 2013, 13:48

Dat is inderdaad vreemd, weet je nog in welke songwiki's dat was en om welke informatie het ging?
Weet je misschien ook nog wanneer dat precies was?
Mijn ervaring is dat je het resultaat (aantal gewijzigde tekens) direct terug kunt zien in de tab 'Historie' in de desbetreffende songwiki, als je iets hebt gewijzigd.
a3

Keer terug naar Nieuws, vragen en suggesties betreffende de site Top40.nl