Hit Dossier 1965-2012: meningen

Meningen en suggesties betreffende het boek.

Moderator: Lidwien

Re: Hit Dossier 1965-2012: meningen

Berichtdoor fkvdmark » 15 mei 2012, 09:48

Ik heb het boek gisteren aangeschaft en ben helemaal blij!

Het is qua opmaak erg goed en ook dit inhoud is prima in orde. Goed duidelijk gekozen voor de titels op de hoesjes en daarin strikt consequent geweest. Hulde! Geen artiesten zonder credit op eigen beweging toegevoegd (bijv. Ellen Foley bij Paradise by the dashboard light) dat is allemaal mooi. Ik blijf nog even de loftrompet steken: de lijsten met overzichten zijn goed gerangschikt en overzichtelijk. Enfin, dat kunnen jullie natuurlijk allemaal zelf ook zien. Goede illustraties ook, niet te veel en niet te weinig.

Vind ik nog een onvolkomenheid dan meld ik me weer.

Groeten - Frans
fkvdmark

Berichtdoor a3 » 15 mei 2012, 21:36

Bijzonder veel dank voor je hartverwarmende reactie, Frans! Zo hebben we eer van ons (monniken)werk. :D
a3

Berichtdoor Muziekliefhebber1975 » 16 mei 2012, 10:37

Er zijn mij een paar dingen opgevallen in het nieuwe boek:

Waar is Ben Liebrand in het alfabet?
En Bill Withers ? In vorige editie wel.
Zomaar wat namen die me invielen bij de 1ste keer kijken in het Hitdossier.

En in het nieuwe dossier is P: weggelaten bij de titel P: Machinery (van de band Propaganda).
Dit stond in eerdere dossiers wel en ik vond het raar uitzien zo zonder P:
Er is geen officiële website van de band maar op de achterkant van de cd (A secret wish) staat het wel. Tevens op http://www.discogs.com/artist/Propaganda en op de site van de platenmaatschappij (ZTT)

Ik hoop niet dat ik nog meer namen mis :(

Groeten,
Muziekliefhebber1975.
Muziekliefhebber1975

Berichtdoor a3 » 16 mei 2012, 12:30

Beste Muziekliefhebber1975,

Ben Liebrand staat tussen Ben Lee en Ben L'Oncle Soul.
Bill Withers staat tussen Bill Van Dijk en Bill Wyman.
Alle namen staan nu gesorteerd op de eerste letter van de naam, zodat er geen onderscheid meer is tussen persoonsnamen en groepsnamen, weet je nog? :) Meer uitleg vind je in de handleiding op pagina 8 van Hitdossier 11.

"p:" is weggelaten bij de titel "Machinery" (van de band Propaganda), want als je namelijk kijkt naar de hoes, staat er zowel voor de groepsnaam als voor de titel die "p:", waardoor we hebben besloten dat "p:" geen deel uitmaakt van de groepsnaam, dus dat moet dan ook voor de titel gelden. Zie de hoes op [url]http://www.top40.nl/propaganda/propaganda-machinery_6330[/url].

Adri
a3

Berichtdoor Muziekliefhebber1975 » 16 mei 2012, 13:41

[quote="a3"]Beste Muziekliefhebber1975,

Ben Liebrand staat tussen Ben Lee en Ben L'Oncle Soul.
Bill Withers staat tussen Bill Van Dijk en Bill Wyman.
Alle namen staan nu gesorteerd op de eerste letter van de naam, zodat er geen onderscheid meer is tussen persoonsnamen en groepsnamen, weet je nog? :) Meer uitleg vind je in de handleiding op pagina 8 van Hitdossier 11.

"p:" is weggelaten bij de titel "Machinery" (van de band Propaganda), want als je namelijk kijkt naar de hoes, staat er zowel voor de groepsnaam als voor de titel die "p:", waardoor we hebben besloten dat "p:" geen deel uitmaakt van de groepsnaam, dus dat moet dan ook voor de titel gelden. Zie de hoes op [url]http://www.top40.nl/propaganda/propaganda-machinery_6330[/url].

Adri

Hey Adri,

Ik zei tegen mezelf toen ik je antwoord las: Sukkel!
Je hebt gelijk! Sorry.

Maar met Propaganda ben ik het niet eens, die P: vind ik er toch bij horen maar dat is een kwestie van een keuze.
Mocht ik ooit in de toekomst een keer die titel moeten typen/schrijven (wat al zeer onwaarschijnlijk is), dan zal ik de P: erbij zetten :D :D

Verder bedankt voor je snelle reactie en nogmaals sorry!
Muziekliefhebber1975

Berichtdoor AJG » 16 mei 2012, 14:58

[quote="a3"]

Adri

Ik vind het een wel wat vreemde keuze voor wat betreft Propaganda. Iedereen heeft dat nummer in zijn geheugen zitten als zijnde P:Machinery. Ook als ik het album 'A secret wish' bekijk zie ik bij de titelsong de P ervoor staan:

[url]http://www.freecodesource.com/album-cover/51UZs%2BDz-FL/Propaganda-Secret-Wish.jpg[/url]

Dat vanwege een trucage van de hoesontwerper de P voor zowel groepsnaam als songtitel gebruikt is, bepaald dat de song ineens 'Machinery' heet, vind ik raar.

Als op de hoes van pakweg Simple Plan met Summer Paradise de S voor artiest en songtitel zou worden gebruikt, kort je de titel toch ook niet in tot 'Ummer Paradise'?
AJG

Berichtdoor Muziekliefhebber1975 » 16 mei 2012, 15:58

Ik ben het eens met AJG!
Gelukkig ben ik niet de enige.

Het het rare is tevens dat het in de vorige edities van het Hit dossier wél staat (met P: erbij dus)

Wellicht dat de hoge heren het nu niet toegeven en dat het in de volgende uitgave wel weer voluit staat, ik ben benieuwd! :lol: :lol:
(Niet lullig bedoeld dit hoor)
Muziekliefhebber1975

Berichtdoor Muziekliefhebber1975 » 16 mei 2012, 16:01

PS:

Zoveel backcovers en allemaal met P: ;)
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl ... 7msLbJ3y3g

Duidelijker kan ik het niet maken, wel makkelijker :lol:

Muzirkliefhebber1975
Muziekliefhebber1975

Berichtdoor a3 » 16 mei 2012, 16:31

Beste Muziekliefhebber1975,

Het is een keuze die we gemaakt hebben, zoals je al opmerkte en soms moet je durven die keuze te maken. Als je de hoes ziet, lijkt het logisch om "p:" weg te laten (tenzij je de groepsnaam ook wilt schrijven als p:Propaganda). We hebben ervoor gekozen "p:" weg te laten. :)

Adri
a3

Berichtdoor AJG » 17 mei 2012, 07:10

Ik kom bij Mike Oldfield tegen dat Maggie Reilly heeft gezongen op 'To France'. Echter, we weten allemaal dat ze ook heeft meegezongen op 'Moonlight Shadow', en daar staat de vermelding niet. Ook bij Maggie Reilly zelf geen vermelding van deze laatste.

Als ik naar de hoezen kijk weet ik de reden waarschijnlijk al wel, maar het komt wat vreemd over zo.
AJG

VorigeVolgende

Keer terug naar Het boek