Aankondiging nieuw Hitdossier en vernieuwde site

In dit forum kun je allerlei zaken melden die met de Top 40 te maken hebben.

Moderator: Lidwien

Aankondiging nieuw Hitdossier en vernieuwde site

Berichtdoor a3 » 08 mei 2012, 17:43

Op SBS 6 in het programma Shownieuws was gister, maandag 7 mei 2012, een item te zien over de perspresentatie van de nieuwe, elfde editie van het Hitdossierboek en de vernieuwde website top40.nl; het item is terug te zien via [url]http://www.shownieuws.tv/video/corry-van-troon-gestoten/[/url]
a3

Re: Aankondiging nieuw Hitdossier en vernieuwde site

Berichtdoor Harald » 08 mei 2012, 18:41

Ligt het aan mij??? Ik vind de vernieuwde site absoluut GEEN verbetering. Een top 40 zoeken op datum slaat volledig nergens op, dat hoort op weeknummer. De oude jukebox vond ik een stuk makkelijker. Verder is de lijst veel minder overzichtelijk als voorheen. Kortom: een bewijs dat verandering in dit geval geen verbetering is!
Harald

Berichtdoor Lidwien » 08 mei 2012, 22:47

Het zoeken van een Top 40 op datum is voor veel mensen heel aantrekkelijk.
Je kunt dan bijv. gaan zoeken naar de lijst op je geboortedaum, trouwdatum etc.
Jammer dat jij het geen verbetering vindt, anderen zijn juist van mening dat het wel een verbetering is.
Lidwien
Moderator

Berichtdoor Arnoud » 09 mei 2012, 08:55

Wat ik heel jammer en raar vind is dat je weer een nieuw account moet aanmaken en alle oude discussies en reacties zijn verdwenen en niet overgenomen naar het nieuwe forum. Weliswaar nog wel te zien op http://forum2.top40.nl/ maar hoelang nog? Zitten veel interessante discussies en topics bij! Op andere fora waar ik actief ben (zoals autoweek) worden accounts en oude discussies gewoon overgenomen na een grondige update van de site, dus waarom hier niet? Ook mis ik het overzicht van actieve discussies met de laatste reacties.

Ik denk dat dit de drempel voor veel 'vaste' gasten een stuk groter maakt om terug te keren naar het nieuwe forum: ik heb uiteindelijk met veel tegenzin toch maar weer een nieuw account aangemaakt om deze reactie te kunnen plaatsen.

Verbeteringen zijn er ook: zoals een duidelijk verbeterde lay-out! En ik vind het zoeken naar oude lijsten juist een stuk beter en gebruiksvriendelijker: de oude vond ik echt ronduit irritant!!

Het positieverloop van met name lange noteringen wordt echter niet correct of compleet weergegeven, maar ga er van uit dat dat nog verbeterd gaat worden? Ook hier is de lay-out aanzienlijk beter dan de oude rommelige weergave met cijfers en lijnen die dwars door elkaar heen lopen.

Verder zou ik graag wat meer lijsten met records en hitfeiten zien zoals b.v. op http://www.top40web.nl/ en vind ik het vreemd dat juist op de site van de top 40 de lijst niet meteen op donderdagmiddag wordt gepubliceerd, wat op andere sites wel het geval is. Dat zou deze site een stuk actueler, aantrekkelijker en actiever maken!

Met vriendelijk groeten, Arnoud uit Enschede
Arnoud

Berichtdoor Lidwien » 09 mei 2012, 11:46

[quote]Wat ik heel jammer en raar vind is dat je weer een nieuw account moet aanmaken en alle oude discussies en reacties zijn verdwenen en niet overgenomen naar het nieuwe forum.

Doordat het oude forum op een heel andere platforum stond, konden we niet updaten. We moesten wel over naar een nieuw forum, er was dus geen sprake van een update maar een migratie. Het was een heel lastige beslissing die we moesten nemen. Juist doordat we nu een forum op phpBB-basis hebben, moet updaten geen probleem zijn.

[quote]het overzicht van actieve discussies met de laatste reacties.

Als je na het inloggen, net onder de regel 'Je laatste bezoek was ..' kijkt, kun je daar kiezen voor 'Toon actieve onderwerpen', Dat is denk ik wat jij zoekt.

[quote]Verder zou ik graag wat meer lijsten met records en hitfeiten zien

We hebben nog niet alles over kunnen zetten en we gaan daar mee aan de slag. Ik kan nu al zeggen dat er nog veranderingen komen. Let maar eens op ...
Lidwien
Moderator

Berichtdoor Arnoud » 09 mei 2012, 15:37

[quote]
het overzicht van actieve discussies met de laatste reacties.

Als je na het inloggen, net onder de regel 'Je laatste bezoek was ..' kijkt, kun je daar kiezen voor 'Toon actieve onderwerpen', Dat is denk ik wat jij zoekt.

Ik zie het nu inderdaad, erg handig!

Ben benieuwd naar de verdere veranderingen en aanvullingen, want op het gebied van hitfeiten en diverse interessante records is dit nog niet de meest complete site over de top 40.

Een paar suggesties waar ik bv benieuwd naar ben:

- lijst met meeste aantal binnenkomers per week (ik meen een stuk of 11 ergens eind jaren 80, begin 90's?)
- lijst met kortst genoteerde langst genoteerde hits (bv week 19 van 1982 met 2 hits van 8 weken als langst genoteerde)
- hoogste uitvallers uit de lijst (Coole Piet ongetwijfeld bovenaan, in dec 2006 vanaf nummer 4 eruit)
- lijst van re-entry's, eventueel op volgorde van jaar of lengte van de tussenliggende periode.
- minst succesvolle top 10 hits
- meest en minst efficiente hits (gemiddelde aantal punten per week) Ook hier Coole Piet bovenaan?
- etc, etc.

En verder natuurlijk een complete allertijdenlijst, dus niet alleen de top 40. En alle records, weetjes en feiten die ook op andere sites staan. Het zou toch raar zijn als notabene de officiele top 40 site niet de meest complete én actuele is!

En dan niet zomaar een droge computeruitdraai, want dan krijg je storende fouten als bv in de lijst met artiesten met de meeste hits, nr 1 hits, langst op 1 e.d. waarin duetten apart vermeld staan en daardoor Marco Borsato maar 8 nr 1 hits heeft ipv 14. Dus ook dit even goed nakijken en corrigeren aub!
Arnoud

Keer terug naar Berichten die te maken hebben met de Top 40