exemplaar niet wekelijks bij MM

Discussies over verschillen tussen gedrukte Top 40-lijsten.

Moderator: Lidwien

Re: exemplaar niet wekelijks bij MM

Berichtdoor Richard1974 » 11 dec 2014, 20:19

Wat ik wel een beetje jammer vind: ikzelf haal 'm sinds kort op bij MM Amersfoort. de MM Amersfoort krijgt de Top-40 niet op vaste tijden binnen. Vaak ga ik er voor Jan met de Korte Achternaam heen, want dan hebben ze die van de week ervoor nog liggen. Kom ik een paar dagen later, dan ligt die van de komende week er en mis ik dus de voorgaande week... Op die manier heeft het dus geen enkele zin om de Top-40 nog te sparen. Vroeger... jaren 80 en 90 lag ie gewoon WEKELIJK bij V&D. FRS etc etc en greep je nooit mis. Alles werd ook op tijd ververst. Wat bij mij het beste werkt, is een twitterberichtje sturen naar de MM om te vragen of het betreffende weeknr al binnen is. Gelukkig reageert MM op m'n twitterberichten.

Wat wel jammer is: ik heb sterk het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben die de Top-40 spaart. Zeker in Amersfoort. Elke week gooien ze bijna de hele stapel van de bepaalde week zo weg..... eigenlijk best zonde!!!! Is het niet veeeeeeeeel goedkoper om gewoon de spaarders elke week eentje gratis toe te sturen en 1/8 van die hele berg naar de MM te verzenden??? Dat scheelt echt een hoop dat elke week weer de kliko in wordt gelazerd. In welke MM-vestiging ik ook kom: de voorraad is ENORM.... En... het zijn maar een paar mensen die 'm spaart....
Richard1974

Berichtdoor a3 » 13 dec 2014, 13:09

[quote="FredS"]En wederom geen Top 40 exemplaar van deze week te krijgen in MM Amsterdam Noord. En al helemaal niet in de nieuwe vestiging Oosterdokkade (4 weken achtereen)

Fred,
Heb je het desbetreffende personeel aldaar gevraagd wat er aan de hand is?
a3

Berichtdoor a3 » 13 dec 2014, 13:14

[quote="Richard1974"]Wat ik wel een beetje jammer vind: ikzelf haal 'm sinds kort op bij MM Amersfoort. de MM Amersfoort krijgt de Top-40 niet op vaste tijden binnen. Vaak ga ik er voor Jan met de Korte Achternaam heen, want dan hebben ze die van de week ervoor nog liggen. Kom ik een paar dagen later, dan ligt die van de komende week er en mis ik dus de voorgaande week...

Richard,
Heb je het desbetreffende personeel gevraagd of ze jou kunnen helpen met de door jou geschetste problemen?
a3

Berichtdoor Richard1974 » 13 dec 2014, 13:47

a3: het personeel weet dat ook niet. Bij de MM zijn het echt van die "dozen-schuivers": koop hun producten en dan ophoepelen.... De Top-40 is slechts iets wat daar ligt, maar je moet er niet teveel over vragen ;-) De sfeer daar is heel anders dan vroeger in de platenzaken. In Amersfoort ligt de Top-40 bij de info-balie..... Ik had al aangekaart dat ze dat bij de muziekafdeling moesten leggen. Daar hoort het. Welke levende ziel neemt de Top-40 nou mee als het bij de info-balie ligt????? Weet je, het gedrukte exemplaar "leeft" niet echt bij de mensen en daarom is het gewoon zo jammer dat het niet altijd de mensen bereikt die er WEL interesse in hebben. En het is ook zo krom: hele bergen Top-40 exemplaren worden wekelijks weg gemieterd terwijl een handvol fans het blaadje misloopt..... Je moet denk ik een beetje de weg in het gebeuren zien te vinden. Via Top-40 op Facebook lukte me het niet echt. Eerst hadden we Saturn in Amersfoort, maar dat werd een paar maanden geleden omgedoopt tot MM. Toen had ik Top-40 op Facebook geattendeerd dat de MM in Amersfoort het gedrukte exemplaar nog niet kreeg... Een paar weken geleden stuurde ik MM Amersfoort een Twitter-berichtje over de Top-40 en toen twitterden zij me terug dat ze de Top-40 sinds 2 weken aangeleverd kregen. Daarna een paar keer voor Jan Met De Korte Achternaam naar de MM geweest..... Sinds deze week ga ik ze maar wekelijks twitteren of ze het betreffende weeknummer al hebben. Ik ga niet meer 3 kwartier voor niks de deur uit ;-)
Richard1974

Berichtdoor FredS » 13 dec 2014, 19:00

@A3:
Ook ik had het gevraagd bij MM Oosterdokkade (Amsterdam). Niemand die het wist. Sommige hadden als antwoord: "Misschien zijn ze ermee gestopt" :| Ik ben uit armoede maar naar utrecht afgereist om daar het gedrukte exemplaar te halen. Voor de zoveelste keer een duur grapje :(

Misschien een andere drukkerij in de armen nemen???
De muzikale groeten,
Fred
FredS

Berichtdoor a3 » 15 dec 2014, 11:01

Fred en Richard,
Dank voor jullie berichten.

Jullie melding is doorgezet. Zodra ik antwoord heb, kan je het hier lezen.

Adri
a3

MM Oosterdokkade Amsterdam

Berichtdoor FredS » 29 maart 2015, 15:47

Beste forumleden,

Vandaag was ik bij MM Oosterdokkade Amsterdam om eens polshoogte te nemen, wat betreft "Het gedrukte exemplaar".
Een medewerker wist mij te vertellen dat ze een paar exemplaren achterhouden (op één hand te tellen) en de rest rechtstreeks in de container verdwijnt. Reden?....te weinig animo, en ze hebben geen standaard??? :evil: Wordt het niet eens tijd om in te grijpen en op zoek te gaan naar een winkel die wel de moeite doet om "Het gedrukte exemplaar" op een fatsoenlijker manier aan de man te brengen?
Mediamarkt ik ben toch niet gek?.............Ik dacht van wel :evil:
De muzikale groeten,
Fred
FredS

Re: MM Oosterdokkade Amsterdam

Berichtdoor a3 » 30 maart 2015, 23:06

[quote="FredS"]Beste forumleden,

Vandaag was ik bij MM Oosterdokkade Amsterdam om eens polshoogte te nemen, wat betreft "Het gedrukte exemplaar".
Een medewerker wist mij te vertellen dat ze een paar exemplaren achterhouden (op één hand te tellen) en de rest rechtstreeks in de container verdwijnt. Reden?....te weinig animo, en ze hebben geen standaard??? :evil: Wordt het niet eens tijd om in te grijpen en op zoek te gaan naar een winkel die wel de moeite doet om "Het gedrukte exemplaar" op een fatsoenlijker manier aan de man te brengen?
Mediamarkt ik ben toch niet gek?.............Ik dacht van wel :evil:

Mag ik concluderen dat het dan dus niet aan de distributie van het gedrukt exemplaar ligt? (ja, dat mag; het was een retorische vraag)
Een maand geleden was ik in een van Saturn tot MediaMarkt omgebouwde winkel. Vriendelijk gevraagd of ze het gedrukt exemplaar van de Top 40 beschikbaar hadden en warempel, ja, ze hadden het gedrukt exemplaar gewoon beschikbaar, ook al hadden ze geen standaardstandaard, de foldertjes stonden op de toonbank, en ze hadden zelfs exemplaren van de weken daarvoor vanaf begin van dit jaar.
a3

Berichtdoor FredS » 31 maart 2015, 18:33

hallo A3,

ook dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt. In november ben ik toen geweest, niks mis mee, hij lag daar gewoon netjes op de game afdeling.
De weken daarna (welgeteld 5) geen nieuwe top 40 meer te bespeuren. Het antwoord was dan "niet ontvangen"!
De muzikale groeten,
Fred
FredS

Berichtdoor Lidwien » 02 apr 2015, 11:02

MM Oosterdokkade Amsterdam heeft laten weten dat ze inmiddels een standaard besteld hebben.
Voor MM in Amersfoort geldt dat ze in het begin, toen ze net Mediamarkt waren geworden, aanleverproblemen hadden.
Nu komt iedere vrijdag de Top 40 binnen, echter het tijdstip staat niet vast.

Dus bij MM in Amersfoort zou ik het zo laat mogelijk op vrijdag halen, of pas op zaterdag gaan.

Mochten er problemen zijn, laat het hier weten. Dan kunnen we de MM erop aanspreken.
Lidwien
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Het gedrukte exemplaar